هنرستان فنی قدس مریوان

بهترین راه پیش بینی آینده ساختن آن است

هنرستان فنی قدس مریوان

بهترین راه پیش بینی آینده ساختن آن است

مثبت اندیش باشید تا بیشتر عمر کنید

بودن درکنار افرادی شاد و مثبت واقعاً زیبا نیست؟ فوایدی که از بودن در کنار افراد مثبت اندیش عایدمان می شود کاملاً ملموس هستند. در زیر به شما نشان می دهیم که رفتار چطور بر سلامت ما تأثیر می گذارد.

کلینیک مایو در دهه شصت بر روی تعدادی بیمار تحقیقاتی انجام داد. این بیماران ۳۰ سال مورد بررسی و تحقیق قرار گرفتند تا مشخص شود آیا داشتن رویکردی مثبت به زندگی تغییری ایجاد می کند یا خیر. یافته های این تحقیق بسیار جالب توجه هستند. کسانیکه بالاترین میزان خوش بینی را دارند تا ۲۰ درصد احتمال زنده ماندنشان بالاتر بوده است. اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم، به جز میزان کالری که روزانه مصرف می شود عوامل کمی هستند که با گذشت زمان چنین نتایجی در بر خواهند داشت. تا دیروز با عقل سلیم جور درنمی آمد اما امروز با واقعیات علمی همراه شده است. افراد خوشبین شادتر هستند و کمتر دچار افسردگی می شوند. داشتن نگرش منفی می تواند با کاهش واکنش ایمنی بدن، بیماری های قلبی و سرطان در ارتباط باشد.

در زیر راه هایی را به شما معرفی می کنیم که کمک می کند خوشبینی را وارد زندگیتان کنید

قدرشناسی را تمرین کنید.

هر روز صبح روزتان را با یک تشکر ویژه از خداوند برای همه نعمت هایی که در زندگی به شما داده شروع کنید. قدرشناسی حس امید و شادکامی را وارد زندگیتان می کند.

این یک مشکل نیست، یک چالش است.

به سختی های زندگی دوباره فکر کنید و آنها را به شکل چالش هایی ببینید که باید از پس آن برآیید. وقتی با خوشبینی به زندگی نگاه کنید، هر مانعی را می توانید پشت سر بگذارید.

با افراد مثبت اندیش نشست و برخاست کنید.

 همه آدمها تحت تاثیر اطرافیانشان هستند. خوشبینی پدیده ای مسری است. درست مثل منفی بافی. پس در انتخاب اطرافیانتان بیشتر دقت کنید.

شب ها دعای سپاسگزاری بخوانید.

 وقتی می خواهید بخوابید به همه آن چیزهایی که شادتان می کند فکر کنید. حتی برای اتفاقات کوچکی که آن روز برایتان رخ داده شکرگذار خداوند و افرادی باشید که مسبب آن بوده اند.

تحقیقات زیادی نشان می دهد که افراد خوشبین بیشتر با ویزیت دکتر، رژیم های پزشکی، رژیم غذایی و ورزش سازگار می شوند. افراد خوش بین در صورت نیاز آزمایشات جسمی خود را به موقع انجام می دهند. خوش بین بودن یعنی به فرصت هایی که هر روز ممکن است در خود داشته باشید امید داشته باشید.

 اما چطور می توانید اینطور باشید؟

دوستانی خوش بین و مثبت اندیش پیدا کنید، آنهایی که همیشه نیمه پُر لیوان را می بینند. دوستانتان را ستون نگرش مثبت خود قرار دهید. درمورد ایجاد احساسات مثبت در رابطه با همسرتان گفتگو کنید. وقتی زندگی را شادتر ببینید، بدنتان هم سالم تر خواهد بود.

عکسهایی از هنرستان های اراک

نمونه ای از تصاویر بازدید مدیران هنرستان ها و کارشناسان فنی حرفه ای 

 استان کردستان از هنرستان های شهرستان اراک که در  

تاریخ  20 و 21/02/1390 انجام گرفت. 

 

برای دیدن تصاویر کلیک کنید.

ادامه مطلب ...

به یاد داشته باشید

·         هرگز نگوییم نمی توانم .

·         برای خود و اهدافتان ارزش قائل شوید.

·         زندگی انسان یعنی اندیشه روزانه او.

·         زمان به خاطر هیچ کس منتظر نمی ماند.

·         هرگز فکر نکنید که از دیگران کمتر هستید.

·         زندگی شما بازتاب کامل اعتقادات شماست.

·         مشورت با دیگران یعنی استفاده از سال ها تجربیات آن ها.

·         هر فکر و اعتقادی که ما را فقیر و بیچاره نگه می دارد باید دور ریخته شود.

·         زندگی همچون آب است اگر راکد بماند چهره اش افسرده می شود و بوی گند می گیرد.  

·         زندگی موهبت و فرصتی است که فقط و فقط یک بار به ما داده می شود. باید قدرش را بدانیم.

·    بزرگی شما به هدفی است که در سر دارید و آن را می جویید ،به نسبت آنچه که در سر دارید به همان اندازه عظیم هستید.

غلبه بر اضطراب امتحان

اضطراب امتحان نوعی ناآرامی ‌و تشویش است که به علت نگرانی و ترس در حین،  قبل و بعد از امتحان تجربه می‌شود.  معمولاً همه اضطراب را تجربه می‌کنند ولی برخی از هنرجویان ،  در می‌یابند که اضطراب به حدی در یادگیری و امتحانات آنها دخالت می‌کند که نمراتشان را جداً تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

 در این مورد چه کاری می‌توان انجام داد‌‌؟  

ادامه مطلب ...

توجه توجه

قابل توجه هنرجویان داوطلب آزاد و بزرگسال رشته کامپیوتر 

امتحان عملی دروس شبکه های کامپیوتر  و  بانک اطلاعاتی  در روز یکشنبه مورخه 25/02/1390بصورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد. 

لطفاَ به دوستان خود خبر دهید.

رشته کامپیوتر

شاید درمیان رشته های فنی و حرفه ای بسیاری از دانش آموزان بیشتراز دبیران خود با کامپیوتر و عملکرد آن آشنا باشند رشته کامپیوتر از وسیع ترین رشته هایی است که تعدد قابلیت ها و علومی که به صورت شگفت انگیزی به رایانه وابسته است هر روز افق های جدیدی را در اختیار کاربران و فعالین این رشته در سراسر جهان قرار می دهد. از صنعت سینما تا آموزش از راه دور (آموزش الکترونیک) و خیلی چیزهای دیگر بوسیله رایانه صورت می گیرد. افراد به حسب تخصصشان به دسته های متفاوتی تقسیم شده اند. برنامه نویسان، گرافیست ها، برنامه سازان، تعمیرکاران سیستم های رایانه ای و دیگران هر یک به نوعی با رایانه کار می کنند. این رشته با ورود اینترنت جان تازه گرفته و شما در کنار تحصیل می توانید با مبانی کامپیوتر، مبانی برنامه سازی، نرم­افزارهای کاربران متداول مانند   (Word,Exel,Toolkit)، زبان های برنامه سازی تحت ویندوز مانند ویژوال بیسیک، پاسکال، بیسیک) بانک های اطلاعاتی و برنامه سازی تجاری با استفاده از نرم افزارAccess، تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم های کامپیوتری، زبان تخصصی با آشنایی با اصطلاحات تخصص رایانه، طراحی مدارات منطقی پایه سخت افزار و تکنولوژی رایانه، شبکه های کامپیوتری آشنا شوید.


زمینه های شغلی رشته کامپیوتر در ادامه مطلب و دروس تخصصی

ادامه مطلب ...

برنامه امتحانات نهایی رشته های فنی و حرفه ای

برنامه امتحانات نهایی دوره متوسطه رشته های نظری و فنی وحرفه ای خردادماه سال تحصیلی 90-89 اعلام شد.

برای دانلود برنامه کلیک کنید.

ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون ورودی دوره های کاردانی پیوسته

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ و نحوه ثبت نام و همچنین شرایط و ضوابط شرکت در آزمون ورودی دوره های کاردانی نظام جدید (آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی) سال 1390

سازمان سنجش آموزش کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کاردانی نظام جدید (آموزشکده های فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی) سال 1390 می‌رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور از ساعت 9 صبح روز دوشنبه 19/2/90 آغاز می شود و در پایان روز یکشنبه 25/2/90  پایان می پذیرد.

1- شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان و مقررات وظیفه عمومی :
داوطلبان لازم است دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل باشند و برادران باید از لحاظ مقررات وظیفه عمومی (مطابق بندهای ردیف 3-2 دفترچه راهنما) منعی نداشته باشند.
ادامه مطلب ...